16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2011. június 1., szerda

Epres krémes féleség

Ez időszakban születtem, talán ezért is RAJONGOM az eperért! Tudnám enni éjjel nappal:)
Nekem az eperszezon olyan, mint a Karácsony:)

Ketten 2 nap alatt megettünk egy epres tortát.....vagyis 3an:)
És igen lassan epermérgezésbe fog a családom szenvedni, de nem tehetek róla!
Mama az aki kg-ra hozza az epreket, de sajnos már ennyi volt...:(
A héten hozta az utolsó adagot...
Idén sikerült 2 tortát, krémest, fagyit, 2x 1,5kg eperből dzsemet főzni....
És arról nem is beszélve hogy mennyit ettem meg magéban, vagy épp bűnözve megcukrozva...:P
Ilyen ez...

Nem akartam megint tortát sütni megkívántam a krémest...Igen ám, fini is az a habos vaníliás krém...de nem leltem igazi jó receptet, mamié fini, de nem elég vaníliás...
Kísérletezni nagyon nem akartam...
Annál inkább azt hogy hamar készen legyen és ehessem....
Fogtam a kedvenc pudingos receptem egy sima piskótát és alkottam:

Hozzávalók:
Krém:
*1/2 l tej
*4ek cukor
*3ek liszt
*2cs vaníliás cukor
*1 egész tojás és 2 sárgája
*2 ek zselatin
*fél kg eper
Piskóta:
*2 kanál liszt
*2 kanál cukor
*2 tojás
*csipet só
*negyed csomag sütőpor
*1 csomag vaníliás cukor
*eperdzsem
Elkészítés: Az epret feldarabolom. A tej felét felteszem főzni, a maradék tejet a többi hozzávalóval simára keverem. Mikor már majdnem forr a tej összeöntöm a kettőt és sűrű péppé főzömű(hagyom kicsit hűlni).
Közben megsütöm a piskótát. A tojásokat kettéválasztom a tojásfehérjét kemény habbá verem a csipet sóval. A tojássárgákat meg elkeverem a cukrokkal.
Lisztet átszitálom a sütőporral. A lisztet hozzákeverem felváltva a tojásfehérjével a sárgákhoz.
Sütőpapírral bélelt formába kanalazom és 180-200fokon tűpróbáig sütöm.
Én 3 tojásból csináltam, de magas lett és nem a sütőtepsiben, hanem egy kisebb, sütőtepsi felével megegyező méretű tepsiben készítettem.
Majd hagytam kihűlni.
Ha kihűlt a tésztát kivettem a tepsiből, levettem a sütőpapírt róla, tepsit folpackal kibéleltem, visszatettem rá a tésztát és megkentem eperdzsemmel. Erre jött a vaníliás krém, amibe elkevertem a feldarabolt epreket.
(én mohó nem volt a krém kihűlve kicsit elfolyt benne az eper, tipp várjuk meg amíg kihűl!)
Be a hűtőbe és nagyon hamar megdermed, akár fél óra múlva lehet vágni is!

Jóóóó átvágyat!

UI. Keresték az Őzgerinces sütemény receptjét, ITT van!
(Ez alapján készült a krém:)

1 megjegyzés: