16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2011. május 23., hétfő

Eperdzsem

Tavaly terveztem, hogy főzök. De ilyenkor készültem a vizsgáimra, így elmaradt.
Mama hozott friss, bio epret:) Jaj de isteni! De mivel nem permetezi, és nincs kezelve mindennel, mint a bolti, így hamar meg is romlik(pár hete vettem a boltba majd 1 hétig bírta, hihetetlen, de a közepében akkora lyuk volt...mint amibe belefújtak...)
Így hát amikor mama hozza megcsócsáljuk, kiesszük a javát, aztán másnap felhasználásra kerül.
Első körben torta lett belőle. Tegnap meg a sok eperrel nem bírtam mit kezdeni, gyors beszereztem pár üveget és nekiláttam dzsemet készíteni.
Kicsit féltem tőle, sosem készítettem, de annyira pofon egyszerű.

A megmosott epreket apróra vágtam, majd kimértem 1kg, pont annyi lett:) Krumplinyomóval kicsit megnyomkodtam, de úgy készítettem, hogy maradjanak benne eperdarabok bőven.
1kg eperhez 1db 2in1ben dzsemfixet használtam és 500gramm cukrot.
Feltettem főzni, folyamatosan kavargattam.
Amikor elkezdett rotyogni és habosodni, a habot leszedtem és hagytam olyan 1-2 percig, hogy így rotyogjon. Elzártam a gázt és már töltöttem is ki a kis üvegekbe.
Színig töltöttem, rá a kupak és gyors lefordítottam. 5 percig így hagytam, majd vártam hagy hűljön ki.
Száraz hűvös helyen tárolandó.
Csináltam címkéket is rá. Akár karácsonyi ajándéknak is el lehet tenni...lesz még eper, így főzhetek még bátran:)


És hogy kárba ne vesszen az a pár kanál dzsem, ami nem fért az üvegbe így gyors vanília fagyira kanalaztam és nyomban befaltam! Isteni!
Jóóóóó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Kedves Szandra!
    Lehet,hogy még a másik blogodon volt egy epres recept, amit őzgerinc formában kellett elkészíteni, és utána hűtőbe tenni. Sehogy sem találom ezt a receptet, így ha lesz egy kis időd megosztanád újra velünk? :) vagy az is jó, ha csak a nevét leírod, ami alapján utána tudok nézni:)

    VálaszTörlés
  2. Persze:)
    Itt is megtalálható!! Csak eléggé a vége fele!

    VálaszTörlés