16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. október 18., vasárnap

Mézeskalács

Nem! nem karácsonyra csin. még:D De nagyon várom! Fanatikus Karácsony-rajongó vagyok:D
Csütörtökön lesz a díszmunka bemutatónk és arra készítettem! Miklós bácsi puttonyába lesz ajándék a lila tálcán lévő kalácsok:D
Isszonyta pepecselős, isszonyat fini és szép:D
Én fél adagot csin. belőle! és 5,fél tepsi lett!!!

Hozzávalók:
*45 dkg lisz
*25 dkg porcukor
*kb. 2 evőkanál mézeskalács főszerkeverék
*1kávéskanál szódabikarbóna
*1 csom. vaniliáscukor
*15dkg méz
*3tojás+1 tojás sárga a kenéshez
Elkészítés: A száraz hozzávalókat jól öszekeverem és hozzáadom a nedves hozzávalókat. Jól összegyúrom és egy egy éjszakát állni hagyom a hűtőbe!
Jól kilisztezett deszkán 2mm vastagsárgúra nyújtom! Ha azt szeretnénk, hogy fényes legyen kenjük meg kis tojás sárgával! Sütőpapíros tepsiben 175 fokon 5-7 percig sütöm! A színe aranysárg lesz, és ne ijedjünk meg, ha puhának tűnik, megkeményedik:D Nekem 5 perc alatt megsűlt!
Cukormázzal díszítettem: http://szandradeekonyha.blogspot.com/2009/10/cukormaz.html
De lehet sütés előtt mogyorót, kandírozott, aszalt gyümölcsöket stb...tenni rá.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése