16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2011. június 20., hétfő

Eper elköszönt, jött a cseri! Én igazából nem szeretem, meggy társával együtt, d utóbbi időben igen rákaptam e gyümire.
Tavaly ezért is maradt ki a blogból e gyümi...idén nem...
És mivel itthon tengetem napjaim és még kb. 4 hétig ráérek, így betárolok télire:)
Eperdzsem után jött a cseresznyedzsem, ami olyan fini lett...íze nekem a kis műanyag falatnyi kis dzsemhez hasonlít, amit annó a suliba kaptunk a 10óraihoz.
És jó sűrű lett, így süteményekbe is szuper lesz!
Tegnap óta a fánkot kívánom, most igaz hűvösebb van, de a hétvégén annyit főztem a hűvösbe, mert végre pörögtem:) De még ennem kell fánkot a héten:)

1,5 kg cseresznyét kimagvaltunk, drága hugim segítségével, jól megmostam és a 3/4ét leturmixoltam.
Bele a 500gramm cukor és a 2in1ben dzsem fix.
Majd főztem kavargatva, amíg el nem kezd habosodni, jól forrni és innentől kezdve 3 percig hagyom forrni. Gyors elzárom és jöhet az üvegbe pakolás, lezárás, fejre fordítás.

Kész is!

Jóóóóó falatozást:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése