16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2011. május 4., szerda

Tavaszi zöldség mix

Egy tavaszi étel, azoknak akik már nagyon, de nagyon várják a friss zsenge borsót, répát és egyéb finom zöldségeket! Mert én már extrán nagyon!
Érzem is a számba a borsó ízét, melyet épp most bontottam ki otthonából és ropog a fogam alatt! Jaj de isteni!
De csak hetek kérdése és lehet legelni a borsót!:)
Ma nagyon úgy voltam vele, hogy valamit ennem kell, de már dél óta csak eszek...megannyi csokoládé befalása után elkezdtem kutatni a fagyasztóba, valami egészségesebb dolog után!
Nagymamám nagy kísérletező lett... ennek csak örülök, mert a házi tésztától kezdve a szilvás gombócig mindent készít és rendszeresen hoz nekem belőle! Ez olyan szuper, mert mindig van itthon valami félkész, ha olyan napom van, hogy fel sem bírok kelni. Mert eddig kiskukta "rosszalkodása" miatt pihentem sokat, most pedig a terhesség valóban terhesség lett és van olyan nap, hogy alig bírok mozogni a derékfájás miatt....ilyenkor kapom elő a szilvás gombócot, ami pillanatok alatt kész!
Köszi mami-dédi:)
Nah de kanyarodjunk vissza ahhoz, hogy mit is leltem a fagyasztóba. Egy zacsi valamit:) Aminek zöld a színe és látszott, hogy valami zöldség féleség...gondoltam megpárolom, kiderül mi az! Jól gondoltam!
Mama elkészítette a házi zöldség mixét!
Volt benne: borsó, zsenge zöldbab, répa, kukorica, brokkoli, zöldség zöldje, krumpli(remélem nem hagytam ki semmit.
Kevés vízben, fedő alatt megpároltam, majd megsóztam és tettem bele egy vékony szeletke vajat.
Köretnek is szuper, de olyan jól esett magába enni! Isteni!
Én megspékeltem kis majonézzel(házi készítésűt kismama nem ehet! marad a bolti majorkanéz:))
Mondhatni nem is bírtam ki hogy kicsit hűljön, meg is égettem a szájpadlásom.
Nem csak kismamáknak ajánlom!

Sorry, erről lehetetlen volt szép képet készíteni...

Jóóó étvágyat!

1 megjegyzés:

  1. Kedves Gasztroblogger!
    A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valamint a minőségi alapanyagok használata. Nincs ez másként a legkisebbek esetében sem, csak a 6 hónapos-3 éves babáknál még arra is vigyázni kell, hogy a felhasznált alapanyagok megfeleljenek az adott korosztály igényeinek. Egy kismama számára mindig nehéz eldönteni, hogy mit adjon enni a babájának, hogyan főzzön számára a konyhában, és miben tér el a felnőttek étkezése a kicsik babaételétől. Nekik kíván segíteni a Nestlé Babarecept Versenye, amelyre szeretnénk a konyhában otthonosan mozgó gasztrobloggereket is meghívni. A táplálkozási irányelveknek megfelelő legkreatívabb recepteket a Nestlé értékes ajándékokkal jutalmazza. A legjobb és legérdekesebb ételeket majd a nagyközönség választja ki szavazás útján.
    Bízunk benne, hogy sokan elfogadják a felkérésünket és részt vesznek majd a versenyen. A recepteket 2011. május 15. és 2011. június 15. között várjuk. További információt a www.mitegyenababa.hu, és a www.babareceptverseny.hu weboldalakon találhat.

    VálaszTörlés