16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. szeptember 21., kedd

Tejberizs, számomra másképp


Akárhol járok, próbálom begyűjteni a legjobb, legtökéletesebb módszereket, hogy kialakulhasson a saját módszerem...Szerintem ez így természetes.
Így volt ez ma is. Barátnőm új ötlettel "dobot" meg.
Egy olyan módszerrel, amellyel nem kell sokat állni a rizs mellett és kavargatni, sőt hamarabb is megfő.
Ki is próbáltam azonnal.
/Mi a tejberizst így készítjük./
És íme ahogy ma készítettem és ahogy hallottam.
És valóban nem kell sokat állni, kavargatni, várni, hogy megpuhuljon.
Én azért nem szeretem csinálni, mert olyan "macerás".

2 személyre:
1dl tisztított rizst, felteszek főni 1 dl vízzel.
Másik lábasba fél liter tejet melegítek.
Ha elfőtte a rizs a vizet, akkor a kettőt összeöntöm és teszek bele 1 vaníliás cukrot.
Így főzöm lassan, amíg szép krémes lesz és 1x-2x megkavargatom.
Barátnőm lehúzza a tűzről tesz hozzá kis étkezési keményítőt én ezt kihagytam felesleges volt, mert hamar szépen besűrűsödött.
Legvégén amikor már megfőtt, gyors hozzákevertem 3 evőkanál cukrot.
És tényleg csak pár kavargatás volt.
És hogy a vízbe "előfőtt" nagyon hamar kész lett.

(Számomra ez új módszer volt, ti hogy csináljátok??? Hallottatok erről a módszerről????)

Nyam...

2 megjegyzés: