16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. február 9., kedd

Tejberizs

Ahhoz, hogy megértse mindenki helyzetem el kell mesélnem, hogy laktózérzékeny vagyok, vagyis nem ihatok-ehetek olyan ételeket-italokat, amelyek tejet tartalmaznak.
Egy pár éve derűlt ki. Nagyon sokmindenre allergiás vagyok, ez nyáron keresztallergiát okoz(igazából felét sem értem, de így magyarázták el)és csak a nyári időbe, amikor a legtöbb allergiám előjön és nem tudok semmi tejest enni. Általában télen, amikor nincs sok pollen és kedves társai, akkor tejérzékenységem is csillapúl. De most nem így történt. Mint minden télen pótlon a sok tejhiányt így joghúrtozom(élőflórásat állítólag lehet enn), tejfölözöm, stb...
Elmúlt pér napban megint sok tejet ettem, francia hagymaleves(étterem), ott valami tejsznes sütemény amit egy pék sütött, de olyan csömör volt:S, aztán itthon az új Danone pudingot ettem ezerrel, mert a kakaós annyira isteni és hát télen is előjöttrendesen az allergiám:S Már nem csak hasigörcsök, de csalánkiütések is megjelentek félek, hogy tetőzni fog:S
Azóta nem eszek semmi tejest, és azóta csak tejes ételeket készítek:D
Így esett meg, hogy vasárnap este mérhetetlenűl megkívántam a tejberízst, holott laktózmentes tej nincs is itthon. Kicsimnek ahogy elmondtam ezt szeretnék enni, nyűstölni kezdett, hogy készítsem is el.
Megcsináltam és nagyon finom lett, mert egy egérnyi adagot én is ettem:D
/Azóta rakottkolompért is csináltam és szintén normális tejfölből, de fogyókúrának jó dolog, mert nem eszek belőle sokat:D/

Fél bögre rizst megmostam(jó sok ideig), majd 3x annyi tejet egy csomag vaniliáscukorral felforraltam, majd beletettem a rizst és szép lassan kevergetve megfőztem. És ízlés szerint cukroztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése