16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. szeptember 22., szerda

Marcipánszíves körtés muffin

Muffin....A muffin (kiejtése IPA: /'mʌfɪn/) egy süteményfajta, melynek két fő változata az angol és az amerikai muffin. Legtöbbször kifejezetten erre a célra gyártott és vajjal vagy növényi zsiradékkal kikent muffinsütőben sütik meg.....tovább...
"Az elkészítési módból következően rendkívül könnyedén és sokféleképpen variálható. Az egyszerű fűszerek mellett a nyers tészta gazdagítható például asztalt gyümölcsökkel, olajos magvakkal, gabonapelyhekkel és csokoládéval, illetve sós változat esetén sajttal, sonkával és zöldségekkel. Készre sütve lekvárral vagy különféle krémekkel tölthető, és cukormázzal vagy tejszínhabbal díszített változata is ismert."
Nah ezért szeretem ezt a kis süteményt. Mert olyan gyors, annyira változatos. Bármikor bármire készíthető és nincs olyan ember aki nem szeretné.
1 tésztából akár 12 félét lehet készíteni...és ez szuper!
Lehet sós és édes.
Van még olyan sütemény amelyikből lehet édeset és sósat is készíteni????
Szóval, ha valami gyorsra és finomra vágyok....bekapcsolom a sütőt 180 fokra és már is sül a muffin...

Hozzávalók:
*80gramm vaj
*2dl tej
*fél citrom reszelt héja
*3db körte feldarabolva
*2 tojás
*1,5 dl cukor
*őrölt fahéj
*1 csomag vaníliás cukor
*4dl liszt
*fél csomag sütőpor
*csipet só
*marcipán
Elkészítés:
Vajat felolvasztom és hozzáöntöm a tejet. A tojásokat kikeverem a cukorral és a vaníliás cukorral. Hozzáöntöm a vajas tejet és belereszelem a citromot. A lisztet elkeverem a sütőporral és hozzákeverem a nedves hozzávalókhoz. Teszek bele kis sót is.
A felkockázott körtéket megszórom fahéjjal.
Papírkapszliba kanalazok tésztát, majd körtét, majd tésztát és körtét.
Előmelegítem a sütőt és 180 fokon olyan 20 perc alatt(tűpróba) megsütöm.
Közben a marcipánt porcukorral kigyúrom, kinyújtom és szívformával kiszúrtam.
Kihűlt muffinokra tettem.

NYAM.....

id. Wikipédia.org

2 megjegyzés: