16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. szeptember 16., csütörtök

Vaníliás karika

ITT leltem rá erre a receptre! Mikor megláttam úgy megkívántam....Azóta készülök, hogy sütök ilyet! És ma mivel, nem volt sem Net, sem TV (ilyen egy igazi szabadnap:D) és ez arra sarkallott, hogy süssek:D
És ez sült ki ma belőle:


Hozzávalók:
*70g margarin
*185g liszt
*1 teáskanál szódabikarbóna
*1 teáskanál vanília aroma
*1 csomag vaníliás cukor
*85g cukor
*fél citrom reszelt héja
*étcsokoládé
*1 tojás
Elkészítés: A tészta hozzávalóiból a csokin kívül:D Omlós tésztát gyúrok, gyorsan. Lisztezett deszkán(ami képzeljétek nekem nincs:S elmaradt a régi konyhába...sőt most a billentyűzetemből a P betű is kiesett:O:O:D:D) fél centisre nyújtjuk és először egy 6 cm-es kiszúróval, majd egy 3c cm-es kiszúróval kiszúrom....
Be az előmelegített sütőbe 180 fokra és kb. 10-15 perc alatt megsül.
Csokit vízgőz felett megolvasztottam(1 tábla, 100g)és belemártottam a karikákat.
Én most egy tortabevonót hazsnáltam és annyira finom, viszonylag árba is jó, kidobtam, de legközelebb fotózok, mert ajánlom. Hamar megolvad, isteni....:D

Nos én így készítettem el...húgimnak ízlett(aki ma lelkiekben támogatott sütés közben) és ezután jön haza a főkóstoló és kritikusom:D

Jóóóó étvágyat!!!

3 megjegyzés:

  1. Dejó!!::)) A tiéd még jobban hasonlít az eredetire, mert sima cukrot használtál, és így világosabb a színe. Örülök, hogy ízlik:)

    VálaszTörlés