16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. augusztus 20., péntek

A csirkehúsleves


Unalmas egy étel nem?
Mindenki ismeri, mindenki főzi....mégis akkor mi a fenét keres itt??? Újdonságokat kellene bemutatni, nem holmi "átlagos" ételt.
Ez az az étel, melyet mindenki másképp csinál, mégis ugyan az. De nem????
Én még nem ettem egyforma húslevest! Mamám és anyukám is másképp csinálja, pedig nagyi tanította anyut főzni....
A másik nagyiról nem is beszélve...
Aztán ott vannak a "mellékes rokonok", barátok, az anyós....
Mindenki levese más ízű, mégis mindig húslevest eszünk.....
És elérkezett a nagy nap, én is készítettem. Mert bármilyen hihetetlen sohasem főztem még húslevest...(csirke)
Miért is???
Nem tudom kinél, mi a szokás nálunk legyen az anya, mama, anyós...minden vasárnapi ebéd valamilyen húslevessel kezdődik, vagy csiga(amit én kifejezetten imádok) vagy cérna tésztával főzve. És minden vasárnap ezt eszek, akkor nehogy már hétközben is....:D/Vasárnapi ebédeket anyósom tartja/

Anya levese kellően fűszeres, ha sokat hisztiztem csigatésztás volt...
Mama1 levesében a golyója a legjobb(senki más nem teszi bele) nem tudom milyen szerve, itt nem a nemi szervére gondolok....:D mi neveztük el golyónak, mert kis üveggolyó formájú. Mindig 3 fele osztottuk mi lányok...
Mama2 levese a legjobb a világon, anyum is tudja és 1-2x sikerült is neki leutánoznia, de mamáét nem lehet felülmúlni. Ő az aki mindig leszűri és külön tálalja előtte a zöldség, répát húst. Mire befő a tészta a levesbe, mi azt meg is faltuk forrón a villával.
És ő aztán mindent tesz bele, zellertől kezdve, karalábé, 2 fajta répa, sok fűszer és a végeredmény...NYAM
Anyós levese átlagos, nincs más hozzáfűzni valóm:D
És akkor jön az enyém, amibe nem tettem zellert:( Sajnos, de nagyon finom lett mások szerint. Barátnőm kislánya megevett egy nagy tányérral(2 éves) öccse 2x szedett....jó volt látni. Én meg vagy 20x megkérdeztem biztos finom????
És biztos az volt.....Sokszor elmondták....
Én is leszűrtem és külön faltuk hozzá a zöldség, répát és a húsikát. Legjobb része. Cérna tésztával készítettem...
Legközelebb teszek bele zellert is!!!:D
Úgy a legjobb!!!!
Levesről magáról nem csináltam képet...ekkor főt benne a tészta.....:D


És érdekelne hogy ti hogyan is csináljátok???Valami extra benne????

És még ami fura, mitől van az hogy minden héten esszük mégsem unjuk meg????

2 megjegyzés:

  1. Régebben untam elkészíteni ezt a levest, de lassan rájöttem, hogy ez a legegyszerűbb ami csak létezik. Minden zöldséget úgy egybe bedobigálsz egy fazékba a hússal együtt és kész. A végén leszűröd és belefőződ a tásztát. Pofon egyszerű.
    Nem?
    Nekem is van egy pár tippem!
    Karalábét,peszternákot is tégy bele meg egész bors szemeket .

    VálaszTörlés
  2. Valamit mondasz, ezzel a könnyűséggel..
    Ezért készítik a háziasszonyok, mert csak mindent bele kell dobálni és vasárnap de. kinek van kedve a tűzhelyet támasztani???:D
    Rántott hús is fél óra....ezért ez a vasárnapi megszokott kaja:D

    Köszi a tippet!
    Szép hétvégét!

    VálaszTörlés