16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. július 2., péntek

Diósos tészta:D

Vártuk a nyarat és már tombolnia kellett volna, de nem jött. Aztán egyik nap 10 fok, másik nap 30 lett. Olyan hideg volt és hozzá volt szokva a szervezetem a hűvöshöz, most meg 40 fok és azt sem tudom mit kezdjek magammal.
Folyton álmos vagyok, ásítozom és elaludnék bárhol, bármikor. Koncentrálni is alig bírok.
Arról nem is beszélve, hogy itt a padlástérben olyan meleg van, hogy már már saját levembe fövök. Huzatot meg nem bírom, pedig most is az van. Konyháról nem is beszélve fél percre kimegyek és csorog rólam a víz, pedig csak mosogatok...Konyhát ilyenkor hanyagolom...
Úgyhogy így állok most a főzéssel, sütéssel, pedig ott a hűtőbe a rebarbara, várja, hogy készen legyen.
De azért van egy éhes párom és egy dolgozó ismerős, akik elvárják, hogy összerittyentsek nekik valamit. Tegnap kívánságműsor volt és diós tésztát készítettem. Nálunk vendégeskedő ismerős hetek óta szajkózza ezt akar enni.
Engem ez az étel a menzára emlékeztet. Ott sűrűn kaptunk tésztát, legfőképp mákosat, almával:D
Receptet nem írok, minek, ez kb. olyan étel, mint a rántotta....:D mindenki tudja, nem lehet elrontani....:D
De mégis annyira jó képet csináltam erről a "nem tudom hogy fejezzem ki szavakkal" ételről:D
Tegnap "főzés" előtt nagy bevásárlást tartottam a drogériákban. Iskola befejezése óta nem voltam a drága(L) százforintosomban sem. Betértem.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de a műanyag tálak nálunk felszívódnak. És pont kapóra jött a bolt, vettem gyors párat. Mindet zöld tetejűnek választottam és ráírtam, hogy az ENYÉM:D Csak nem szívódik fel így... csak visszakerül egyszer hozzám.
Vettem sok kacatot még, mind jó vásár volt és hiányzott!

3 megjegyzés:

  1. Imádom, könnyű és finom :)))

    VálaszTörlés
  2. finom a diós tészta,sőt a mákos is.

    VálaszTörlés
  3. Amin meglepődtem minap az egyik gasztro magazinban benne volt a mákos tészta, káposztás tészta..pedig azt gondolná az ember "jelentéktelen" ételek, de ha belegondolunk finomak, táplálóak:D, gyorsak és ezen nőttünk fel!!
    Nem szabad őket elfelejteni!:D

    VálaszTörlés