16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. június 28., hétfő

Joghurtos málna fagylalt mikrós süteménnyel tálalva

Akkor most jöjjön egy kis élménybeszámoló. Mint mindenki tudja születésnapomra megkaptam a várva várt fagylalt gépet! És most hétvégén jutottam el odáig, hogy kipróbáljam a kis masinámat. Igen ám, de a fenti miniatűr hűtőmbe még egy halott fém katona sem férne be, nem hogy egy ekkora tál. Úgy döntöttem a lenti "munkáshűtőbe" teszem be. Lefagyott is, 2 napig ott volt és elkészítettem a füzet szerinti málnás fagylaltot!
Nah ekkor akadtam ki és már tomboltam volna legszívesebben, mert nem akart megdermedni a fagyi.
Hosszas szenvedés után feladtam....úgy folyt:(
Betettem a fagyasztóba, mondván megfagy és jó lesz, kikanalazzuk. Igen ám, 1 nap múlva venném ki és nem volt teljesen megfagyva. Ekkor jutottam arra, hogy valószínű a fagyasztóval volt baj, nem volt kellően lefagyva a gépezetem...
Mondjuk öreg monstrum a hűtő.
Szóval most visszatettem egymagába, csavartam is a rendszeren, hátha jobban megfagy és egy olyan receptet próbálok ki, amit már ilyen géppel csináltak és jó is lett!!!!
Amúgy meg isteni finom ez a fagyi!!!

Joghurtos málna fagylalt
Hozzávalók:
*200gramm málna
*2dl natúr joghurt
*100gramm cukor
Elkészítés: A málnát leturmixoltam, átpasszíroztam és összekevertem a cukorral és a joghurttal. Hűtőbe tettem hűlni, majd bele a gépbe.(szóval ezt írja a géphez adott recept is....én mindent így készítettem)

Tegnap este jött egy váratlan vendég. Szegény mindig mondja adjak sütit neki:D Szegény pont akkor jön, amikor nincs. Nah jó annyira nem sajnálom....:D
Mit is adjak neki??? Csináltam gyors ilyen mikrós sütit. (én kifejezetten ....-om)
És ezzel tálaltam a fagyit...kettő szuperül összepasszolt, csak a süti hamar megkeményedik....Ha lett volna időm, sütöttem volna, de este kinek van kedve?????:D /nekem szokott...néha..../
Szóval a kettő együtt szuper lett!!!!
Mikrós sütemény receptje ITT

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó a kép és a fagyi is. Nekem is ez volt a bajom a mikrós sütivel, hogy beton lesz :))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen!!!
    Hát az biztos perceken belül el kell fogyasztani, másképp ehetetlen!
    Habár húgom megette ma du.:D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszti Szandi!Kifogom próbálni a fagyit!:D

    VálaszTörlés