16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. május 13., csütörtök

Linzer"ropi"




















Édességhiány és 1 óra receptfüzet-,újság-,könyv-,blog olvasása és keresgélés a tökéletes recept után kétségbeesve, hogy mit süssek...végül, ehhez a recepthez kötöttem ki. Eredeti neve Linzerrúd.

De olyan ropogós lett, hogy átkereszteltük.

Hozzávalók:
*50dkg liszt
*25dkg porcukor
*25dkg margarin
*1 csomag vaniliáscukor
*citrom reszelt héja
*4 tojássárgája
Elkészítés: A liszttel elmorzsolom a margarint és hozzáadom a vaniliáscukrot, porcukrot, citrom reszelt héját és a tojássárgákat. Jól összegyúrom. (Most először próbáltam ki 2 folpack között kinyújtani. Szuper egyszerű, nem kell pepecselni, idegeskedni, hogy odaragad és nem kell sokat mosogatni, lisztezni mindent!) Kinyújtom és kb 1-1,5 cm vastag 8-10 cm hosszú rudakat vágtam ki. (nem mindig sikerült így)
Előmelegített sütőbe 180fokon 8-10perc alatt aranybarnára sütöm.

1 megjegyzés: