16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. április 17., szombat

Madártej

Mostmár tudom, hogy miért kellett mamának annyit hisztizni, hogy készítsen madártejet!!!!

Hozzávalók:
*1 l tej
*4tojás
*cukor
*vaniliáscukor
Elkészítés: A tejet lassú tűzön felforralom, közben a tojásokat kettéválasztom és a fehérjét kemény habbá verem 2-3 evőkanál cukorral. Ha kész a tejbe szaggatom evőkanállal és megfőzöm, mindkét oldalát 1-1 percig. Lecsepegtetem a fehérjegombócokat és a tejet lehúzom a tűzről. A tojássárgákhoz 2-3 evőkanál cukrot keverek és 2 vaniliáscukrot. Majd jól elkeverem a tejbe. És visszahúzom a tűzre, 1szer felforrlom. Ha kész a gombócokra öntöm és hűtve tálalom.

Hűtési folyamat van nálunk...de olyan nehéz kivárni:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése