16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. április 3., szombat

Hogyan lesz Rakott zöldbabból Milánói???

Nem hagyhatom ki ezt az élménybeszámolót. Előszöris, mert még sosem sikerűlt a milánói ilyen finomra, még ha a kamra mélyéről előásott, isten tudja honnan előkerűlt üveges milánói szósszal csináltam, másodszor pedig felháborít, hogy egy márkás élelmiszert veszek és dobhatom ki a kukába a 400huf-omat!
Történetem ott kezdődik, hogy osztálytársam hozott egy kis ebédet magának! Illata isteni volt és egyből megkérdeztem a receptet! Rakott húsos zöldbab volt. Ilyenről még nem hallotam és elkértem a receptet.
Vettem fagyasztott zöldbabot(mert csak olyat leltem...mondjuk tavasszal nincs is nagyon más, max konzerv, nah de annak van olyan íze...) válogattam a hűtőpultba és végül egy márkás zöldbabnál döntöttem, hogy tuti legyen a siker.
Itthon elkészítettem a húst(életem első húsdarálása megvolt) és lobogó vízbe elkezdtem főzni a zöldbabot. Igen ám, de kóstolgatás közbe semmi sem történt...kemény volt a héja. Főztem tovább, de semmi. Olyan mérges lettem, hogy elkezdtem kutatni mit is tegyek a hússal.
Mert ha elkészítem a zöldbabosat és nem puhul meg dobhatom ki az egészet, de ha kezdek gyors valami mást....akkor talán jó is kisül a dologból.
Ekkor leltem meg a Milánói mártást, nem tudom, hogy mióta lapulhatott ott, vagy honnan van:D de életett mentett.(ez már dél előtt pár percel történt)
Gyors forraltam tésztának vizet, addig a húsra öntöttem a szószt!
Hát nagyon jó lett:D
És várom, hogy a kertbe legyen friss zöldbab akkor újra nekiugrok elkészíteni a Rakott zöldbabot.
Tanulság, nem minden jó ami drága, márkás....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése