16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. február 15., hétfő

Sonkás gombatekercsek

Egyszerű és nagyszerű!

Hozzávalók:
*1 fej vöröhagyma
*kb.300g gomba
*só, bors
*kb 14 szelet sonka felvágot
*tejföl
*sajt
*1 tojás
*zsemlemorzsa
Elkészítés: A gombát kevés olajon a hagymával megpárolom, sózom, borsozom és ha kezdi elveszteni a levét, akkor lehúzom a gázról és beleütök egy tojást, jól összekeverem és annyi zsemleorzsát teszek bele, hogy majdnem kemény legyen, de mégsem:D (nem tudom szebben leírni), majd egy kiskanál tejfölt is teszek hozzá. 2 felvágottat egymáshoz illesztek és ráhalmozok kis gombát, majd feltekerem, margarinnal kikent hőálló tálba sorakoztatom őket, majd megkenem tejföllel és megszórom sajtal.
Beteszem sütőbe és addig sütöm, amíg a sajt rá nem pirúl. Én sültkolompérral szeretem.

(Hugimtól van a recept, de igazából anyu csinálta először. Ha a drága be akar vágni nálunk, akkor ezt süti meg,talán mert nagyon egyszerű)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése