16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. február 17., szerda

Minek nevezzelek csirke?

Egy kis történet, mielőtt jönne a recept!
Nem tudtam, hogy mit főzzek ma! Azt tudtam meleg ételt akarok enni. Elmentem itthonról, majd a buszon jutott eszembe ,hogy mi lenne ha csirkét sütnék? Hm. de mit is csináljak vele? Van a kukoricás tejszínes csirke, de nem...nem olyat akarok enni. De jó lenne a kukorica is! Nah eszembe jutott, mi lenne, ha a kukit kicsit előtte megforgatnám abba amibe sült a hús? Jó ötlet, és azt ráhalmozom, meg sajt és beküldöm a sütőbe. Nah ez jó ötletnek tűnt! Gyors telefon, kicsim kivette a husit és mire hazajöttem itt volt a felengedett mellecskék és várták, hogy elkészítsem őket..nah a végén az eredeti ötletből turbó változat lett! És az ize olyan, mint egy jó pizzafeltét, sőt paradicsom szósszal megspékelve pizzát ettünk volna...mert olyan lett az íze. Majd legközelebb...Nevet nem adtam neki...ezért minek nevezzelek lett:D

Hozzávalók:
*csirkemell
*1 konzerv kukorica
*pár szelet sonka
*3-4 ek. tejföl
*vaj
*só, bors, oregano
*sajt
Elkészítés: A melleket megmostam, klopfoltam, sóztam és vajban megsütöttem serpenyőben, fehéredésig. Hőálló tálba sorakoztattam. A sonkát(amit találtam a hűtőbe és nah használjuk fel) a hús vaján megpirítottam egy kicsit, sóztam borsoztam és ráöntöttem a lecsepegtetett konzervkukit, jól megforgattam és kicsit pirítgatottam. Aztán 3-4 ek. tejfölt kevertem bele és ízlés szerint oregánóztam(ekkor alakul ki a pizzafeltét íze, hát igen az oreganotól és nagyon fini). Kicsit összerottyantottam és ráöntöttem a mellekre. Reszeltem rá sajtot és addig sütöttem, amíg a sajt rá nem pirúlt!
Tejföl helyett a paradicsomszósz is nagyon ízletes lehet!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése