16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. február 20., szombat

Sajtos perec

Életem első sós süteménye és isszonyatosan finom lett! Nagyon ízlik. Sütögetés közben annyit megettem, hogy félelmetes! Párom is mondta, hogy sokszor fogok ilyet sütni:D Igaz nagyon pepecselős sütemény, de megéri!
Nem értem, hogy eddig miért nem sütöttem sósat!!!
Receptet ma itt leltem!
Hozzávalók:
30 dkg liszt
13 dkg reszelt sajt
15 dkg margarin
1 tojássárgája
85 g 20 %-os tejföl
1,5 tk só
1 kk szódabikarbóna
1 tojás
5 dkg reszelt sajt
Elkészítés: A lisztet a sóval és a szódabikarbónával elkeverjük, a margarinnal elmorzsoljuk.
Az összes hozzávalót a lisztes keverékhez hozzáadva tésztát gyúrunk. Fóliába csomagolva a hűtőbe pihentetjük kb. 30 percet. Nekem 1 óra is volt. 3 mm vastagra nyújtjuk a tésztát és a szúróvalk iszúrjuk. A pereceket megkenegetjük a felvert tojással, majd megszórjuk a sajttal. sütőpapírral bélelt tepsire téve 200 fokra előmelegített sütőben aranyszínűre sütjük (kb. 15 perc alatt).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése