16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. február 21., vasárnap

Alma muffin fényes kalappal

A recept teljesmértékben saját!!
A héten olyan kreatív volam, hogy ez a második "kotyvasztásom" igazábol még nagyon nem is kreáltam ételeket, sütiket, most meg ez a második a kukoricás csirke után! (és van még ötletem)
És erre is azt mondta kicsim: "Hát ez finom!!!" És ez a legnagyobbdícséret!
A hétvégén rengetek almás muffin receptet kerestem.
Mamának mondtam küldjön 2 db almát, erre kaptam egy szatyoral. Ilyenek a mamák, mindig aggódnak, hogy szegény unoka éhenhal! De ha kérek 1db tojást, mert elfogyott és anyu tőle tud már csak hozzni, akkor küld 2 db-t. Olyan édes! De ezért szeretjük a nagyikat!!!!! Én pl. imádom, hogy még mindig van veteményese és minden tavasszal megkérdezi, hogy mit vessen(idén lesz bokkoli és lilakáposzta is)és imádom, hogy nyár eljén már a friss zöldségeket falhatjuk! És egyszer nekem is lesz...Alig várom! Úgy kívánom már a zsenge zöldségeket!
Visszakanyarodva a muffinhoz, hogy fogyjon az alma úgy döntöttem sütök almás muffint. Igen ám, de barátnőm 1 hete sütött almásat és nem ízlett. Keresgéltem a neten, de ne találtam meg az igazit. Legtöbbe joghurt kell és én azt a fajta muffint nem kedveem. Így elővettem a memoárjaim és a kedvenc muffin receptem, elkezdtem alkotni!
Íme a végeredény:

Hozzávalók:
*75g liszt
*75g cukor
*75g olvasztott margarin
*200g reszelt alma(kb 2 db)
*fél csomag sütőpor
*1 tojás
*fél citrom leve
*ízlés szerint fahéj (én csak szórtam bele)
Elkészítés: A lisztet, sütőport, tojást, cukrot és a vajat összekeverem. Az almát lereszelem és kinyomkodom belőle a levét. Hozzákeverem a tésztához és belerakom a citromlevet. Jól öszekeverem a muffinformába kanalazom és 180 fokon 2 percig sütöm.
A tetejére karamelizáltam 3evőkanál cukrot(tettem bele kis vizet is, hogy hígabb legyen) és rácsorgatam a mufin tetejére ettől szép fényes lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése