16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. november 22., vasárnap

Palacsinta

Hősiesen bevallom, lehet szégyen, hogy én életembe egyszer sütöttem palacsintát, mióta házi asszon yvagyok, az is Amerikai volt, jah meg egyszer a gyroszhoz csináltam sósat és ennyi!!!
Jó, segítettem anyáéknak sütni, nah de az más:D
Régóta kapom a páromtól, hogy nah csinálj már??? Nah???
És beadtam a derekam!
kb.30 dkg lisztet simára keverünk 2 egész tojással, és állandó keverés mellett hozzáöntünk annyi tejet és szódavizet felváltva, hogy tejszín sűrűségű tésztát kapjunk.
Csipetnyi sóval ízesítjük és egy evőkanál cukorral.
A kész tésztát kb. 15 percig pihentetjük, és utána kezdjük sütni.

Házi kakaópor egyenesen mamától:D Igen ám a párocskám csak a túrós palacsintát ismeri:D És én, mint rossz háziasszony ezt elfelejtettem és nem vettem túrót! Nos mit tehetünk ilyenkor? Benyúlunk az éleskamrába és ott a mami lekvárja...nyam nyam..de kicsit megunta és akkor jutott eszembe, mikor kicsik voltunk mama mindig kevert egy kis porcukrot keserű kakaóhoz és ime...házi, gyors kakaópor:D

Jó étvágyat!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése