16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. november 17., kedd

Narancsos-étcsokis muffin

Itthon fekszem 4 napja, nos a 4. nap már jobban érzem magam és úgy éreztem tennem kell valamit! Vagyis sütnöm kell!:D Fellapoztam receptes füzetecskémet és ő volt a legszimpatikusabb! Aki evett már étcsokis-narancsos Boci AERO csokit, az tudja, hoyg ennek a muffinak milyen az íze:D

Hozzávalók:
*280g liszt(2csésze)
*10dkg étcsoki
*3 tojás
*240g cukor(1 csésze)
*1 teáskanál sütőpor
*fél teáskanál szódabikarbóna
*1dl narancslé
*1 narancs reszelt héja
*1 csipet só
*1,75dl tej
Elkészítés: A sütőt előmelegítem 180fokra. A csokit lereszelem és hozzáöntöm a lisztet, sütőport, szódabikarbónát és a narancs héját belereszelem, jól összekeverem, félreteszem. A tojásfehérjét a sóval kemény habbá verem, majd a sárgákat a cukorral és a narancslével jól összekeverem. A tojásfehérjéhez adagolom, 1x liszt-1x tej és így tovább amíg el nem fogy. Jl összekeverem és a formékba teszem(anyum cseztet, hogy ne tegyek papírt...most nem kellett volna, met eléggé folyós a tészta és ráragad a tészta, de nélküle, meg ki sem tudtam volna szedni:S)De így is fini!!!
20-25 percig sütöm!

Nekem 24db lett, 2 tepsi:D
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése