16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. október 29., csütörtök

Tojáspörkölt

Nos ez az az étel, amit valószínű nem sűrűn, lehet soha nem fogok elkészíteni! Jó pár hónapja írtam ki ezt a receptet, ha jól emlékszem egy fórumról, de rengeteg helyen láttam utána és csak pozitív hozzászólással! Hogy gyors és nagyon finom! A héten terveztem, hogy megfőzöm, direkt több tojást is hozztam mamitól. Barátnőmnek mikor említettem mit fogok főzni mondta kicsikorában ők is főztek ilyet és finom!
Nahát akkor tuti a mi íz ízlésvilágunkal van a baj, mert hogy egyikőnknek sem ízlett az tuti:D
Pont úgy csináltam, mint a recept és bizti nem azért nem ízlik, mert elrontottam, hanem mert számomra nem finom! Érdekes nagyon:D Tojás és a paprikás pörköltalap. Nekem hasonló volt először, mint a töltött tojásom, de az valahogy ezerszer jobb:D
Nos leírom a receptet és képet is hozztam! Azért írtam le negatív élményemet is, hogy mindenki tanuljon belőle! Igaz saját tapasztalaink a legjobbak és abból tanulunk igazán. Lehet valakinek nagyon ízleni fog, ha elkészíti!
Ha valki szokott ilyet főzni és a recept más és finom! Kérek hozzászólást!:D KÖSZÖNÖM!
A kamrába gyorskajából Uncle Bens volt(rég ettem nyam) úgyhogy az lesz a vacsi:D
Hozzávalók:
*6 tojás
*1 fej vöröhagyma
*2 gerezd fokhagyma
*só, bors, pirospaprika
*kevés olaj
*2 ek. gomba
*rizs
Elkészítés: A hagymát apró kockára darabolom a fokhagymával és kevés olajon üvegesre pirítom. Lehúzom a tűzről, hozzáadok kevés pirospaprikát és kevés vizet is öntök hozzá. beleteszem a 8ba vágott tojáskákat és jól összekeverem, hozzáadom a gombát és összemelegítem. Sózom, borsozom ízlés szerint. Közbe megfőzöm a rizst és együtt tálalom.

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nekünk ízlik... :-)
    http://www.bogyokonyha.blogspot.com/2010/09/tojasporkolt.html

    VálaszTörlés