16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. október 29., csütörtök

Omlós keksz Szandcsi módra

Egy blogba találtam egy kekszes receptet, csak olyan alkatrészek voltak benne, amiről én még életembe nem hallottam. De maga a recept nagyon jól hangzott gondoltam kipróbálom az én szájam ízlése szerint.
És mondthatom isteni! Most is ezt falatozom, olyan omlós akár egy bolti keksz! És az íz!(L)
Legközelebb mással is próbálkozom vele:D

Hozzávalók:
*25dkg liszt
*fél csom. sütőpor
*15dkg cukor
*12dkg vaj
*1ek. rumaroma
*1 tojás
*2 tojás sárgája
*citrom reszelt héja
*díszítőcukorkák
Elkészítés: A lisztet a darabolt vajjal elmorzsolom és a többi hozávalót is hozzákeverem, hogy egynemű legyen. (díszítőcukrot nem) Jól összegyúrom. Én egy fél órára a hűtőbe tettem. Majd nagyon nagyon kilisztezett deszkán vékonyra nyújtom és kiszúróval kiszúrogatom és díszítőcukorkákkal megszórom!
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 12 percig sütöm, addig amíg a széle barna nem lesz! 4 tepsi lett belőle, az utolsót jól megpakoltam:D
Isteni!!!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése