16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. október 24., szombat

Képviselő muffin

Hozzávalók:
*200g liszt
*70g búzadara
*90g cukor
*2 csapott tk sütőpor
*2 cs. vaniliáscukor
*3 tojás
*125g olvasztott lehűtött margarin
*4 ek étolaj
*csomag vaniliás pudingpor
*2dl tej
*3-4ek. cukor
*1dl tejszín
Elkészítés: A hozzávalókat alaposan összekeverem. A tojás fehérjét habbá verem és úgy adom óvatosan a masszához. A massza egy jó nokedli állagú lesz. Kiadagolom ppírformákba és előmelegített sötőben 200fokon 20 percig sütöm. (én villapróbáig sütöttemXD)
A pudingot 2dl tejben megfőzöm, cukrozom, hagyom kihűlni, majd ha kihált 1 dl felvert tejszínt adagolok bele(eredeti recept szerint 4dl tej és 2 dl tejszín, de marha sok lesz, legközelebb ezzel az arányokkal csinálom).
A muffinok tetejét levágom teszek bele masszát és vissza a kalapokat!
Isteni finom!

Jó étvágyat!

3 megjegyzés: