16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. október 9., péntek

Gesztenyés muffin

Izgalmas sütési dolgokaon vagyok ma túl:D Nem tudom hogy megfogalmazni:D
Szóval úgy döntöttem, hogy végre kipróbálom anya isteni finom sós kiflijét! Már a szerelmem is nyagatot, hogy szeretne enni kiflikét, mivel nagymamája régen sütött, de már nem tud és ő úgy kívánja. Volt a hűtőbe minden hozzávaló, nekiláttam. Igen ám, de az élesztő nem a legfrissebb volt és nem futott fel jól, nem is kelt meg:( Nagyon szomorú voltam:( Nem sikerűlt! Dobhattam ki az egészet! Pedig bíztam, imátkoztam:D
Aztán gondoltam sütök valami édeset, holnap meg friss élesztővel sütök kiflit!(remélem sikerűl)
Igen a muffin jó lett, szép lett, de nem a legfinomabb! Őszintén szólva nem lesz a család kedvenc muffinja! A gesztenyemassza miatt oan fura, mintha nyers lenne, pedig meg van sülve! Inkább olyan lyukacsos a tésztája! Hát meg lehet enni, de nem hinném sütök még:D Nekem nem jön be!:( Pedig nagyon fininek tűnt a recept alapján..finomnak mondjuk finom:D az íze. (csin. volna inkább pudingot!:D)
Nos azért megosztom a receptet veletek!!!! Hátha valaki szereti az ilyet!

Hozzávalók:
*8,5 dkg margarin
*12 dkg cukor
*1 csom. vaniliáscukor
*2 tojás
*pár cspp rumaroma
*15 dkg gesztenyepüré
* 1,25 dl tej
* 20 dkg liszt
*1,5 kávéskanál sütőpor
*kevés fahéj
Elkészítés: A sütőt 170fokra előmelegítem és a nedves hozzávalókat (cukorral és a gesztenyemasszával) jól elkeverem. Majd a száraz hozzávalókat is. Összedolgozom a kettőt és kikanalazom a muffinformácskákba. 20 perc alatt megsütöm!
Jó étvágyat!
Most ettem egyet és igen is fini lett kifűlve:D melegen más:D hihi, jah és tejszínhabbal megnyomva nyam:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése