16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. október 6., kedd

Rakott krumpli

Hát ez az első étel amit anyum megmutatott és megcsináltam, igaz mamai segítséggel:D Majd megettük egy nap alatt hugival..voltam vagy 10-12 éves:D
Imádom! Főként az anyumét!!!! Pofon egyszerű és nagyszerű étel!!!!

Hozzávalók:
*krumpli
*tojás
*krinolin v. lecsokolbi v. virsli(én utóbival csin. most a lecsoskolbit nem bírom megenni, mióta tanultam róla)
*pár szelet füstölt kolbász
*jó sok tejföl
*margarin a kikenéshez
*tej
Elkészítés: A kolompért héjában megfőzöm, mint a tojásokat! Megpucolgatom őket ha kész és feldarabolom. A hőálló tálat kikenem a margarinnal és egy jó szoros sor krumplit fektetek bele, jól megsózom. Erre egy sor virlist és pár szem kolbit teszek. Aztán jöhetnek a tojás szeletek, végűl beborítom tejföllel! És jöhet a kövtkező krumpli-virsli-toji-tejföl! Addig folytatom, amíg a tojás el nem fogy! Ha kivégeztük teszünk a tojásra egy sor kolompér réteget é megkenem tejföllel! Ezután a szélét felöntöm tejjel! Amíg fel nem jön a tej:D Ettől nagyon incsi-fincsi szavtja lesz és nem lesz száraz az egész étel.
Ezután be a forró sütőbe és addig sütöm amíg a tejfől pirúlgat. Olyan 45 percig sütöttem szerintem, de az időt nem figyelem, ránézésből megy, mikor kész van:D
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése