16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. szeptember 12., szombat

Őzgerinces csirkemell

A receptet itt találtam! Köszönöm!!!http://www.gportal.hu/gindex.php?pg=30282905
Hozzávalók:
*80dkg csirkemell
*20dkg bacon szalonna(én 45dkg szalonnát használtam fel)
*15dkg reszeltsajt
*só,bors,petrezselyem(én zöldfűszersót használtam)
*4ek tejföl
*3ek liszt
2db tojás
Elkészítés: A tejfölt, a tojást, a lisztet, a sót, a borsot és a petrezselymet jól összekeverem. Hozzáadom a 10dkg reszeltsajtot. A csirkemellet apró darabokra vágom és a masszához keverem.
Az őzgerincformát kivajazom és zsemlemorzsázom. Ekkor belefektetem a baconszalonnákat úgy, hogy kilógjon oldalt. Beleöntöm a masszát, ráhajtom a szalonnát és a teteját is beborítom szalonnával. tetejét megkenem a maradék tejföllel, leszórom a maradék reszeltsajtal és be a sütőbe!
170 fokon 40 percig sütöm(előmelegített). Majd kiborítom egy tepsire és vissza a sütőbe, addig amíg a szalonna meg nem pirúl!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése