16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. szeptember 13., vasárnap

Citromos Tea

Eljött az ősz! És a hétvégén igen hűvös volt, főként éjszaka. Arról nem is beszélve, hogy a szerelmem lebetegedett! A teafőző el volt ezidáig pakolva, de most kénytelen voltam előszedni(kávé-tea főző, de nem szoktam csak a vizmelegítést használni rajta, mert kávézni nem szoktunk!) Egyszer szeretném lecserélni egy vizforralóra.
Szóval a mosogatónál találtam helyet neki és a napi 2 teafőzés beindúlt!
Sokáig nem tudtam a teát ízesíteni, amíg egy szuper "receptre" meg nem tanítottak! (utáltam, hogy a tea vagy nagyn citromos, vagy nagyon cukros és ha elkezdem öntögetni a végén nem is teaízű lesz:S)
Ime a "receptem":
Liptom citromos teát kedvelem a legjobban, szóval fél liter vizet felforralok 1 lipton filtert teszek a forró teába és hagyo ázni(elég 1 is, de néha 2-őt teszek bele, elvileg 2,5 dl-be kell 1 teafilter).
Mikor jól kiázott kiveszem és 3 evőkanál cukrot teszek bele és szintén 3 evőkanál citromlevet.
Az egyforma "hozzávalóktól" lesz olyan finom és citromos, de nem savanyú!
Akár a Nes Tea:D

2 megjegyzés:

  1. de jó, köszi! nekem sem sikerül soha a teaízesítés, ezért mindig cukor nélkül iszom XD! majd kipróbálom így, hátha..

    VálaszTörlés
  2. Nincs mit!!!
    Annó nekem sem sikerűlt!!!

    VálaszTörlés