16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. szeptember 23., szerda

3 éves csokitorta

Mai napon vagyunk szerelmemmel 3 évesek! Igaz már ajándékozás és egyebek volt, de úgy dönöttem meglepem valami fincsivel is! Így úgy döntöttem szíves tortánál maradok! Sima piskótatészta és csokis máz! Alig várom, hogy kihűljön:D

Hozzávalók:
Piskótához:
*3 tojás
*3 ek. cukor
* 3 púpos ek. liszt
*fél csomag sütőpor
*csomag vaniliás cukor
*csipet só
Elkészítés: Habosra keverem a tojássárgákat a cukorral és a vaniliás cukorral. A szitát egy tálba szitálom és bele teszem a sütőport! A tojások fehérjét kemény habbá verem egy kis sóval. Ezután a sárgákra öntöm a liszt felét, majd rá a tojásfehérje és végül beleöntöm a maradék lisztet.
Óvatosan összekeverem fakanállal, úgy hogy ne törjön össze a hab. Beleöntöm a masszát a ki sütőpapírozott formába és előmelegített sütőbe 200 fokon aranybarnára sütöm, tűpróbáig.(nekem olyan 20 perc volt) Kiveszem a formából és hagyom kihűlni.
(mivel nincs itthon nekem segítőkész lányom, mint anyának volt annó tortasütés közben, így a csattjaim használom ahhoz, hogy sütőpapír megáljon:D Vigyázzunk, hogy ne maszlagoljuk össze:D Miután beleöntöm a masszát a csattokat leveszem, a papír megáll! Írtó könnyű)
A szíves forma alját úgy szoktam kivágni, hogy körberajzolom és kivágom:D

Krém:
Hozzávalók:
*1 csomag csokis pudingpor
*2,5 dl tej
*10 dkg margarin
*5dkg cukor
Elkészítés: A pudingot megfőzöm, de nem fél liter vízzel, hanem csak 2,5 dl-el. Hagyom hogy kihűljön! Én most hideg vízbe tettem és írtó hamar kihűlt! Ha kihűlt margarint kicsit megolvasztok, hozzákeverem a pudinghoz, és a cukort is belekeverem. Így krémes és kenhető lesz!


Fehércsokit reszeltem rá!!!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése