16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 10., hétfő

Puncsgolyók

Hozzávalók:
- egy csomag babapiskóta (vagy 250 g piskótamorzsalék)
- 10 dkg cukor
- 5 evőkanál rum
- 5 dkg mazsola
- 4 evőkanál málnaszörp
- 3 evőkanál puha vaj
- 1 evőkanál holland kakaó
- 5 dkg darált dió
Elkészítés: Reszelt csokoládé a bevonathoz. A cukorból és 1 dl vízből főzz sűrű szirupot. A piskótát daráld le, a mazsolát áztasd be a rumba. Keverd össze a piskótamorzsát a rumos mazsolával, a málnaszörppel és a kihűlt sziruppal. Hagyd állni, hogy az ízek összeérjenek, közben a puha vajat keverd el a dióval és a kakaóval, és morzsold össze a masszával. Formázz golyókat belőle, és hempergesd meg csokireszelékbe.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése