16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 24., hétfő

Mit ettem?

Még most is érzem ezt a fini leves ízét!!!! Anyum ette annó az eljegyzési ebéden(Kígyóson a Vadász étteremben), sosem gondoltam volna, hogy egy hagymaleves ennyire finom lehet! Kicsim aki kifejezetten utálja a hagymát, nagy unszolásra megkóstolta és ízlett neki! Azóta szertnék főzni ilyet, de mindig elfelejtem! Aztán most vasárnap ott ebédeltünk...hát isteni! Fél adag de jól laktam nagyon! És pirított hagymás kenyérrel tálalják! Nyam nyam....

Ezt a receptet találtam...megpróbálom hamarosan! Remélem olyan isteni lesz, mint a Vadászba!

Hozzávalok 4 személyre:
60 dkg vöröshagyma
50 gr vaj
2 evökanál liszt
reszelt sajt

bors
Elkészités:
-egy lábosban megolvasztjuk a vajat,majd beletesszük a vékonyan leszeletelt vöröshagymát és megpiritjuk,
-rászorjuk a lisztet, összekeverjük és hozzá öntünk másfél liter vizet, felforraljuk majd közepes tüzön 20 percig fözzük
-sütöbe illö tálakba tálaljuk ,majd fokhagymás piritos kenyeret helyezünk a tetejére és megszorjuk reszelt sajttal és a sütöbe tesszük mig a sajt megpirul a tetején.
http://www.franciakonyha.hu/franciahagymaleves.html
A receptet itt találtam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése