16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 15., szombat

Krumplipaprikás

Az első étel, amit teljesen egyedül főztem annó pár éve, és még anyukám(legnagyobb kritikusom) is azt mondja istenien csinálom, igaz ez olyan étel, amit nem lehet elrontani, csak ha elsózzuk, vagy borsozzuk...(vagy mégis el lehet rontani?)
Igaz én is bakiztam egyet tegnap:D szoktam kevés kolbászt is beletenni és kifelejtettem. A poén főzés közben ott fogtam a kezembe:D Ez az én formám:D
Hozzávalók:
*krumpli
*só, bors, pirospaprika, kömény
*1 fej hagyma
*olaj
*(ha van otthon friss paprika)
*1 db tojás
*liszt
*5 db virsli
Elkészítés: A hagymát feldarabolom és kevés olajon jól megfonnyasztom.(Ha pici vizet öntök alá nem fog megégni)Lehúzom a tűzröl és egy csapott evőkanál pirospaprikát teszek hozzá. Vizet öntök alá, hogy ne égjen meg a paprika és beleteszem a kockára darabolt krumplikat. És annyi vizet öntök rá, hogy ellepje. Visszateszem a gázra, hogy felforrjon, közbe sózom, borsozom és köménymagvazom ízlés szerint. Ha felforrt takarékra veszem és főzöm kb. él óráig. Belekarikázom a virsliket és így főzöm tovább.
1 tojásbólcsinálok galuskákat:D Teáskanál sót teszek bele és annyi lisztet, hogy szaggatható legyen. A forrásba lévő paprikásba teszem. Galuska után ne kavarjuk, hanem rázzuk.(összetörhet a krumpli...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése