16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 14., péntek

Receptkönyvek...

Sosem voltam az a nagy rajongó a szakácskönyvek iránt! 2007 nyarán anya összeszedett minket hugimmal és a konyhába ültetett! Vett 1-1 füzetet nekünk és ő főzött nekünk írni kellett! Lépésről lépésre leírtunk mindent! Majd a következőt nekünk kellett megfőzni(az első krumplipaprikásom elsóztam és szétfőztem:D)
Volt a füzetbe pár incsifincsi házias anyarecept és meg voltam elégedve! Az meg külön nem jutott eszembe és nem is akartam, hogy receptkönyvet kérjek, vegyek!
Ellenbe hugicám aki általános iskola óta gyűjtögeti. És ő kapott is már pár könyvet!
Én akkor kezdtem el gyűjtögetni, mikor Kicsimmel összeköltöztünk!
Az első receptkönyv a 100 legjobb ... receptsorozatból volt! 100 db könyv és mindegyik 100 db receptet tartalmaz, egy adott ételkategóriában. Van gyümölcsös, zöldsége, muffin, sütemény, külön a húsok(csirka, vad...). És nagyon olcsó, most egy könyv ára 199 HUF. Már a 100-bol megvan olyan 71. Egy ideje nem találok olyat a boltokba, melyek nincsennek meg!
Az is hozzátartozik, nem nagyon sütöttem-főzztem még belőle:(
De sokszor sog segítségre és jó olvasmányra akadtam benne.



A másik receptkönyv melyre nagyon vágytam(mindegy melyik csak legyen):D Sthal Judit könyvek egyike! Jézuska keresztanyuméktól hozott is egyet! Még innen sem próbáltam ki receptet! Az az igazság jó nézni ahogy főz, meg ahh nagyon guszti, de félek...olyan hozzávalókat használ, hogy félelmetes:D
Mindig is szerettem volna a konyhába egy polcot, amelyen csak a receptjeim vannak! Bármikor kell ott van és leveszem:D Ime...

Az igazság az, hogy van most egy szép keményfedelő recpetem és unalmamba(meg hogy el ne felejtsek írni) recepteket írogatok ki az internetről! Van 1-2 fantasztikus recept...és oldal az interneten!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése