16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2009. augusztus 12., szerda

Cukor perecek

Hozzávalók:
*25dkg liszt
*fél teáskanál sütőpor
*19dkg vaj(margarin)
*7dkg cukor
*1 tojás
*1 csomag vaniliáscukor(én 2 csomaggal tettem)
*1 tojássárgája
*1 evőkanál tej
*kristálycukor
Elkészítés: A lisztet, sütőport, cukrot, vaniliáscukrot, tojást és a vajat(margrin) jól összekeverem, gyúrom.
Majd ceruza vastagságú 15 cm hosszú kis kígyóbígyókat gyúrunk-nyújtunk, pereceket formázun. Sütőpapiros, vagy kivajazott tepsire fektetem. A tejet és a tojássárgát összekeverem, majd a kis pereceket ezzel megkenem(szép vényes lesz!) Előmelegített sütőben 12-15 perc alat(180fok) aranybarnára sütöm.
Melegen megszórom kristálycukorral!

Jó falatozást!


Ma délután hugim meglátogatott és közös erővel sütöttük! Tavaly télen egy újságban találtam a receptet, azonnal meg is sütöttem, de akkor még nem voltam ilyen kis konyhatündér fan:D Nagyon finom omlós a tésztája!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése