16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2013. január 26., szombat

Máktorta

Sziasztok!

Hetek óta érlelődik bennem a gondolat, hogy néha néha olyan jó lenne megosztani a kedvenc receptjeimet újra.
Nagyon sokszor keresem fel legfőképpen magam miatt a blogot, mert egy egy elfeledett receptet könnyebben meglelek itt, mint kikeresem a szakácskönyvbe, vagy a füzetbe.
Mostanában többet sütök-főzök vagyis több újdonságot, mert már egy 1,5 éves igen sok dolgot eszik így jobban merek kísérletezni.
Persze ha rajta múlna minden nap bolognait enne vagy milánóit :)

Nah de jöjjön a tavalyi év kedvence az isteni torta, először si köszönöm Vegyes salátának, hogy megosztotta a receptet, mert valami isteni ez torta.
Eddig mindenkinek nagyon ízlett és rengetegen kérték el a receptet is.

Hozzávalók:
A tésztához
*6 db tojás
*15 dkg cukor
*25 dkg darált mák
*10 dkg liszt
*fél csomag sütőpor
*1 citrom reszelt héja
*15 dkg vaj
*5 dkg porcukor

A krémhez:
*25 dkg házi krémsajtot ír és mascarponét vettem
*2 dkg tejföl
*4 ek vaníliás cukor
*2-3 ek cukor
*3 ek vanília aroma

*áfonyalekvár


A lisztet és a mákot a sütőporral alaposan elkevertem. A vajat habosra kevertem a porcukorral, majd egyesével hozzáadtam a tojássárgákat. A tojásfehérjéket géppel a kristálycukorral szintén habosra kevertem, majd beledolgoztam a vajas masszába. Én itt reszeltem bele a citrom héját is. Végül hozzáadagoltam a mákos-lisztet. Csatos tortaformát kibéleltem sütőpapírral, majd óvatosan beleöntöttem a masszát, amit szépen elsimítottam. 180 fokos sütőben kb. 30 percig sütöttem. 
A krémsajtot elkevertem a vaníliás cukorral, a cukorral, tejföllel és a vanília aromával. Nagyon finom krémet kaptam, kedves családtagjaimat, alig tudtam róla lehessenteni, mert folyamatosan kóstolgatni akarták, hogy biztosan finom-e már:))))
Miután a tészta teljesen kihűlt ketté vágtam. Az egyik felét megkentem finom házi áfonyalekvárral és erre kentem rá a vaníliás krém egyik felét. Rátettem a tészta másik felét a maradék krémmel bevontam az egész tortát. 2-3 órára hűtőbe tettem tálalás előtt.
Karácsonykor is ezt készítettem, fondant hópelyheket tettem a tetejére.

Nagyon szépen köszönöm a receptet!

Jóó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése