16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2011. február 6., vasárnap

Az én első: Pizzám

Elkészítettem, anyum nyomdokaiba léptem...eddig ő készítette, nem mintha nem tudnám(most bebizonyítottam, hogy tudom) inkább csak lustaságból hagytam rá....:D
Jól vizsgáztam le párom előtt pizzakészítésből, anyum meg azt mondta most már csinálhatom én:D Ő lusta rá...
Pizza tészta Hozzávalók:
*fél kg liszt
*fél csomag élesztő
*bő fél evőkanál só
*csipet cukor
*fél-1 dl olaj
*2,5dl víz
Elkészítés: A meleg vízbe teszünk kis cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt. Majd mindent egy hatalmas tálba teszünk és bedagasztjuk.
Ha kész letakarva langyos helyen duplájára kelesztjük.
Tepsit kikenünk olajjal, majd a megkelt tésztát beletesszük és kihúzzuk a széleit, az egész tesit kitöltse.
Ezután lehet rátenni minden földi jót: Pizzakrém(anyum bolognai krémet használ hozzá, én is azt tettem rá), sonka, gomba, kukorica, oregano, sajt.....minden földi jó ami rákerülhet a pizzára! Ízlés szerint!
Aztán újabb letakarás és egy órát pihentetjük szintén meleg helyen. Eközben 250fokra előmelegítjük a sütőt.
1 óra múlva lehet betenni a sütőbe, 2. sínre tesszük és légkeverésen 7 perc alatt megsütjük.

Kész is! Isteni!!!!

JÓÓÓÓÓÓÓ étvágyat:D

3 megjegyzés: