16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. november 10., szerda

Karácsonyi mézeskalács fűszeres csokis keksz

Sajnálom, hogy egy ideje nem jelentkeztem. Folyamatosan tevékenykedem a konyhába, csak jelentéktelen vagy már itt közzétett ételeket készítettem.
Habár ma életembe először oldalast sütöttem, nah isteni lett. Belül puha kívül ropi!:D
Tegnap délután hugimmal úgy döntöttünk sütni kell valamit.
Ez a döntésem a muffin papír tartóm ripityára törését okozta, jah és a mellette lévő szellemes tökdíszem is bánta....
Nem is beszélve anyum ovális tálalójáról, ami a tálca elővétel köz be tört ketté.
Aztán ráleltem egy Dr, Oetkeres kis receptes füzetre. Most volt ajándékba egy újsághoz.
Abba találtam egy gyors, jónak hangzó receptet.
Hozzávalók:
*250g liszt
*1 kávéskanál sütőpor, én véletlen egy csomagot tettem bele
*1 tojás
*1 tojássárga
*75gramm lágy margarin
*1 tasak vaníliás cukor
*100gramm porcukor
*50gramm reszelt étcsoki
*2 evőkanál rum
*kávéskanál mézeskalács fűszer
*Máz: étcsoki, díszíteni: cukrok
Elkészítés: A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd 15 percre fagyasztóba tesszük.
Eközben a sütőt előmelegítjük 180 fokra,ha légkeveréses 160.
A tésztát kivesszük és kis rudakat gyártunk, melyeket vagy perec alakúra, vagy karácsonyi nyalóka alakúra esetleg csak hagyjuk pálcikának.
8-10 perc alatt megsütjük.
Ha kihűlt olvasztott csokiba mártjuk őket és megszórjuk cukrokkal.

NYAM:D
A képre kattintva mindig lehet játszani!!

3 megjegyzés:

  1. Mindenképp kipróbálom.:) Egyszerűnek és gyorsnak tűnik.:)
    (Más! Ha továbbra is szeretnél olvasni bennünket, akkor küldj egy mailt légyszi ide: j.huszka@gmail.hu és küldöm a meghívót.)

    VálaszTörlés