16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. október 24., vasárnap

Sütőtök krémleves

Nem tudtam már mihez is kezdjek a sok tökkel(megsütöm, megeszem(1ül pár szeletet), megmarad, 1 nap és megromlik).
Már csináltam belőle muffint, el is osztogattam, de még mindig van!!!!(ha nem lenne az lenne a baj)
Valamihez kezdenem kellett vele, így összedobtam egy sütőtök krémlevest!
Íze nagyon finom, de ahogy ettem, úgy éreztem, "baba vagyok", nekem bébiételhez hasonló:D
Egyszer ehető leves, nem lesz a kedvencem...

Hozzávalók:
*sütőtök megsütve
*tej
*víz
*erőleves kocka, só, bors
*vöröshagyma
*vaj
Elkészítés: A tököt miután megsütöttem, hagyom hűlni. A vöröshagymát kevés vajon üvegesre párolom.
A tök belsejét kikaparom ráteszem a vajra és megforgatom párszor, felöntöm vízzel és beleteszem az erőleveskockát.
Lehet sózni, borsozni.
Hagyom főni. Ha kész összeturmixolom, majd lehet hozzá keverni tejet esetleg tejszínt(nekem itthon utóbbi volt).

Jóóóó étvágyat!

1 megjegyzés: