16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. október 26., kedd

Kuktában főt BABLEVES

Nem csak először főztem kuktában, de még amit főztem is benne az is első volt számomra.
Szóval két legyet egy csapásra...És nagyon jól sikerült!
Ezt igazolja az hogy párom aki nem szereti a bablevest azt mondta: "Kicsim ez nagyon finom, tévedtem...."
Hát ez nagy boldogsággal töltött el!!!!
És szuper jó kuktába főzni!!!
Köszönöm nagyinak, hogy megajándékozott eggyel:D

Hozzávalók:
*füstölt oldalas
*bab (tarka-fehér bármelyik lehet)
*burgonya
*répa
*zöldség
*vöröshagyma
*fokhagyma
*só, bors, babérlevél
*csipetke helyett házi tarhonyát tettem bele, pont olyan volt:D
*olaj, liszt, paprika
Elkészítés:
Mindent beleteszek a kuktába, felengedem vízzel. Főzöm...
Ellenőrzöm, hogy a bab megpuhult-e, ha igen kevés olajon a lisztet és a pirospaprikát megpirítom, hozzákeverem a leveshez, kicsit főzöm még tovább és kész is!
Nem áztattam be a babot előző este, olyan 2 óra alatt megfőtt a kuktába és csak 2szek kukkantottam bele.

Tejföllel tálaltam!!!!

NYAM....

4 megjegyzés: