16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. szeptember 30., csütörtök

"Nincs benne semmi különleges" gyümölcsleves

Tél előtt, ősz közepén a szervezetem elkezd ordítani a nyári ízek után. Úgy kívánom a gyümölcsöket, mint nyáron egyszer sem. És ez így szokott lenni tavasszal is...de az érthető, mert már kívánja a szervezet a friss vitaminokat. És ekkor szoktam undort érezni a narancs után:D

Idén nagyon, de nagyon hamar eljött az az érzés, hogy SOS valami gyümölcsöset kell egyek. Ez lehet attól is van, mert megfáztunk, nah de a lényeg elő kellett venni a magvazott nagyibefőttet:D és megpucolni pár almát, meg körtét és már főtt is a leves, ami igazán gyümölcsös lett.

Hozzávalók:
*magvazott meggy
*4db körte
*4db alma
*1 citromkarika
*csipet só
*cukor
*fahéj
*őrölt szegfűszeg
Elkészítés: A befőttet beleöntöm egy lábasba a levével együtt és felengedem annyi vízzel, amennyit szeretnénk levesnek. Felteszem főni és csipet sót is teszek hozzá.
Megpucolt, feldarabolt körtét és almát is beleteszem, majd ízlés szerint fűszerezem, felforralom. Ha megpuhult az alma és a körte teszek hozzá egy citromkarikát és leveszem a tűzről.
Kész is.
Nem szoktam sűríteni.

És mivel kis torokfájás volt, szobahőmérsékleten ettük:D

NYAM...

2 megjegyzés:

  1. Dettó én is készítettem tegnap gyümi levest bár őszi ízekben, de annyira jól esett, hogy még melegen ettem egy adaggal.

    VálaszTörlés