16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. június 17., csütörtök

Csirkés-gombás rizottó

Mikor esténként nincs semmi a TV-ben, akkor szoktam Jamie-vel randizni és főzünk együtt. Vagyis ő főz én(mi) meg nézzük. Párom egyedül Jamiet tudja megnézni. Sokszor nevet rajta, hogy főz.
Valamelyik este rizottót csinált rákból. Úgy megkívántam, hogy csináltam én is csak másképp:D
(Beteg vagyok már 2 napja, sok lemaradásom van...még most is alig élek:()
Hozzávalók:
*rizs(én zacskósból csináltam)
*kb. 20dkg gomba szeletelve
*25dkg csirkemell
*petrezselyemzöld
*só, bors
*kis fej vöröshagyma
*sajt
Elkészítés: A hagymát megpárolom kevés olajon és a kockázott húst fehéredésig pirítjuk rajta. Öntök alá kis vizet és fűszerezem ízlés szerint. Beleteszem az apróra vágott petrezselymet is és párolom a húst amíg puha nem lesz. Eközben a rizst is felteszem főni(húsleves levében lett volna az igazi, de kiment a fejemből, kapkodtam, mert süteményt is készítettem).
Ha meg puhult a hús beleteszem a gombát és párolom kicsit azt is. Végén összekeverjük a rizzsel és rottyantok rajta egyet.
Tálalás előtt még forrón reszeljünk bele sajtot.
Jó étvágyat!!!

2 megjegyzés:

  1. Juj a fokhagymát kifelejtettem én utólag pótoltam, de a receptbe is elfelejtettem írni!
    Szóval aki szereti nyomhat a husihoz 1 gerezd fokhagymát. Pikáns lesz tőle nagyon!
    Én kifelejtettem és összeöntés után pótoltam.
    De mindenhogy fincsi lett!
    Könnyű nyári étel:D

    VálaszTörlés