16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. április 19., hétfő

Csokis csók


Hozzávalók:
*25dkg puha vaj
*9dkg porcukor(szerintem több kell)
*30dkg liszt
*10dkg étcsoki felkockázva
*2 evőkanál kakaópor
*1/4l tej
Elkészítés: A vajat habosra keverem a cukorral, majd hozzákeverem a kakaóport is. Végül felváltva a lisztet és a tejet is hozzákeverem. Ha egynemű a masszánk beleforgatom a csokidarabokat is. Eredetileg golyókat kellene formázni belőle, nekem nem ment...annyira ragadt, türelmem is kevés volt. Teáskanállal vettem egy kis gombócot ki belőle, rá a sütőpapíros tepsire. A kis "csókok" elvégezték dolgukat, kellően szétolvadtak a sütőbe. Ezután 150fokra előmelegített sütőbe, 40 percig sütöm.
Az utolsó tepsim elfelejtettem, és szénné égett! Nem vagyok hozászokva a 40 percig sülő sütikhez...Szerencse csak pár keksz volt rajta...:D

1 megjegyzés: