16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. március 20., szombat

Tarka-barka sütemény pudingráccsal

A sütit a Tv paprikán láttam egy műsorban, de receptet nem leltem, majd kerestem a neten! Már nem emlékszem honnan írtam ki:( Igaz a műsorba sokkal szebbek voltak a kombócok, de próbálkoztam én is. A puding ötlet egy péksütiből származik...
Nos a süti tésztája számomra túl sűrű lett, pedig ízre isteni. Legközelebb változtatok egy kicsit rajta. De " Édes másodiknak" vagy vacsira tejjel nagyon finom édesség.

Hozzávalók:
*50dkg liszt
*25dkg margarin
*35dkg porcukor
*1 csomag vaniliáscukor
*1 citrom reszelt héja(nekem nem volt most itthon)
*fél csomag sütőpor
*2 evőkanál kakaópor
*6db tojás
Elkészítés: A vajat a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a vaniliáscukrot és a citromhéjat. Egyenként belekeverem a 6 db tojást. A lisztet a sütőporral elkeverem és összekeverem a nedves hozzávalókkal. Mikor egynemű lesz a felét belekanalazom a sütőpapírral kibélelt tepsibe. Hagyok kis helyeket a kakaós gombócoknak is. Majd a maradék tésztához 2 evőkanál kakaóport keverek és ezeket is belegombócozom a tepsibe. Ha marad kis hézag a gombócok között semmi gond, mert összenőnek. Pár percig sütöm, hogy ne legyen hézag, eközben a vaniliáspudingot 3dl tejből megfőzök. Ha kész kiveszem a sütit, a pudingot betöltöm egy zacskóba, ahogy a mézeskalácsdíszítéshez a vukormázat, kivágom az alját és "rácsosan" rányomom. Vissza a sütit a sütőbe és 180 fokon 30 percig sütöm.

Tegnap egy újságba láttam a hírdetést, hogy megjelent a Mindmegette magazin. Annak idején, innen írtam ki a recepteket. Hát ma megvettem és igen jó receptek vannak benne, sőt lehet egyet meg is csinálok hétfőn. Meg ötletek is, igaz ára nem a méretnek és tartalomnak megfelelő én drágálom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése