16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. március 22., hétfő

A fehér kókuszos golyó

Minap megkívántam, de nem taléltam meg a receptet. Pár éve télen készítettem, egy pénteki délután. Azért is emlékszem annyira rá, mert az aznap vett újságba találtam és beleszerettem. Anya hamis raffaellojára emlékeztet. Másnap egy disznótorban mind elfogyott.
Végső elkeseredésembe netről kerestem receptet, de egyiksem felelt meg emlékeimnek. MAjd eszembejutott, hol lapulnak még receptjeim...és ott volt!
Párom együtt készítettük és olyan aranyosan csodálkozott a sok praktikán, hogy ha vizes a keze nem tapad a massza és jéé hova tűnt a cukor a vízben... Romantikus, beszélgetüs, nevetős órát töltöttünk el a golyók készítése közben. Ajánlom mindenkinek!!!!
Hozzávalók:
*20dkg porcukor (én kristályt hazsnáltam, ez is elolvad)
*25dkg margarin
*40dkg kókuszreszelék(30masszába-10forgatni)
*25dkg sovány tejpor
*közepébe meggy, de lehet mandula is
Elkészítés: A cukroból 1,5 dl vízzel szirupot főzünk, majd tűzről levéve elkeverjük benne a margarint. Hagyjuk kihűlni. Ezután hozzákeverünk 30dkg kókuszreszeléket és a tejport, jól elkeverem és a hűtőbe teszem dermedni 1 órára.
Szerintem elég bele a 20 dkg margarin.
A masszából nedves kézzel golyókat formálunk, közepébe helyezzük a meggyet és beleforgatjuk a kókuszba.
Majd vissza a hűtőbe tovább dermedni.
/Nekünk lett vagy 30db, de a recept erre a mennyiségre 15 db-ot ír..jesszus akkor azok mekkorák, így is ezek nagyok lettek...1 ekkorával is jól lehet lakni édeségből.../

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése