16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. március 15., hétfő

Tarka-barka keksz

Tegnap este kedves fórumozós társamtól kaptam e-mailbe recepteket. Nézegettem és egyből megtetszett egy. Annyira, hogy gyors el is készítettem. És nagyon finom!
Tegnap este néztem a TV paprikát Jamie vidéki konyhája című műsor volt. Elalvásig azt néztem, majd egész este azt álmodtam főzök:D

Hozzávalók kb. 80 darabhoz:
*30 dkg vaj
*50 dkg liszt
*15 dkg porcukor
*2 db tojás
*4 dkg kakaópor
*1 db tojásfehérje
Én tettem bele a kakós részébe rumot és a sárga részébe vaniliáscukrot.

Előkészítés: A vajat elmorzsoljuk a liszttel, hozzáadunk egy csipet sót, a porcukrot, a tojásokat, és tésztát gyúrunk belőle. Ha összegyúrtuk, elfelezzük, és az egyik felébe belegyúrjuk a kakaóport. Fóliába csomagolva 1 órára a hűtőbe tesszük. Elkészítés: A pihent tésztát 2-3 mm vastag lapokra nyújtjuk, az egyik lapot megkenjük kissé felvert tojásfehérjével, és ráborítjuk a másik lapot. Szorosan feltekerjük hengerbe (tetszőlegesen lehet formákat, mintákat kialakítani, csak az összeillesztésnél legyen megkenve felvert tojásfehérjével), és visszatesszük a hűtőbe, hogy teljesen kemény legyen. A sütőt 200 C-fokra (gázsütő 3. fokozat) előmelegítjük. A tepsit kibéleljük sütőpapírral. A tésztát 0,5 cm vastag szeletekre szeleteljük, a tepsibe rakosgatjuk, és a sütőben sütőpapírral letakarva 10-14 percig sütjük. Rácson teljesen kihűtjük. Nekem bőven elég volt a 10 perc!
Én fele adagot készítettem és így is lettvagy 60 db.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon klasszak lettek :) Látom már nyuszira gyúrsz :))) !!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen!!! Nagyon finom és egyszerű:D
    Hát ebbe a nagy hóesésbe(és hidegbe) kellett egy kis tavaszi-húsvéti hangulat!!!
    És beköltöztettem a nyuszikat a konyhámba!
    Oldalt vannak képek is!:D

    VálaszTörlés