16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. március 8., hétfő

Hot-dog muffin by Szandi

Mikor először láttam sós muffin receptet, majd leestem a székről, hogy komolyan van ilyen? Nem tudtam elképzelni. Töprengtem is milyen lehet! Ha beleharapok édeset várok, de nem nem édes...sós! Hát jó pár sós muffin receptet kiírtam a netről és különböző könyvekből...
Hétvégén lapozgatva füzetem találtam meg az alap sós muffin receptet. Töprengtem, hogy mit tegyek bele, amitől különleges lesz! Mert ki akartam próbálni, hogy létezik-e finom sós muffin. Megpillantottam a hűtőbe pihenő virsliket! Mi lenne ha? Igen tennék bele virslit! Hm...mi lenne ha? Igen és ketchupot! Sajt a tetejéről hiányzik, de hétvégén 1 kg sajtot dobtam ki, és nem volt itthon, egy darabig látni sem akarom. Azt képzeljük oda:D
Neten sehol sem leltem ehhez hasonló receptet, így by Szandi!
És ilyen még az édes muffinnál sem volt! Mire kiértem a konyhába a 18 db muffinból(nekem ennyi lett) csupán 8db volt! Pár perc alatt!
Hozzávalók:
* 25 dkg liszt
* 1 csomag sütőpor
* fél kávéskanál só
* 1 db tojás
* 1 dl olaj
* 2 dl tejföl
Elkészítés: Az egészet összekeverem hogy egynemű legyen! A papírkosarakba teszek egy kanál tésztát, bele kis karika vírsli és ketchupot nyomok rá, majd lefedem még egy kanál tésztával. Ezután, ha van otthon megszórhatom reszelt sajttal. Majd előmelegített sütőben 200 fokon megsütöm, olyan 20-25 percig.

És nem vártam az édes ízt! Igen is nagyon jó, finom a sós muffin!

2 megjegyzés:

  1. ECCERŰEN-NACCERŰ!!! :-)gyorsan készül, gyorsan elfogy... és alig hagy maga után rendetlenséget. köszönöm
    m.m.

    VálaszTörlés
  2. Szia!! Örülök neki, hogy tetszik!!!
    Nemsokára jön az újabb sós muffin:D

    VálaszTörlés