16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. február 13., szombat

Valentin-napi szerelem süti

Azért merem ma feltenni, mert kedvesem nem látogatja, azért rakom ma, mert holnap nem lesz időm és azért rakom ma, hátha van valaki aki erre téved, meglátja és tudja mit adjon kedvesének, vagy mivel lepje meg.
Az biztos hogy könnyű és hamar megvan.
A receptet egy női magazin ajándékába leltem. Melyhez volt szív kiszúró is(amiből kapásból van itthon vagy 3-om, de kell a 4. is). Nem bánom, hogy csalogató ajándékával megvettem és ráleltem erre a fincsi receptre, mert tésztát sokminden másra is fel lehet használni.
ITT is megtalálható.
Én így készítettem:
Hozzávalók:
(kb. 30 darabhoz)
*20 dkg Rama sütőmargarin
*20 dkg kristálycukor
*4 tojás
*15 dkg finomliszt
*3 kiskanál cukrozatlan kakaópor
*1 mokkáskanál sütőpor
*0,5 dl tej
csokimázhoz:
*20 dkg tortabevonó(elég lett volna 10-15dkg)
*kevés tej
*kevés cukor
Elkészítés:
A puha (szobahőmérsékletű) margarint a cukorral keverd habosra, majd egyesével add hozzá a tojások sárgáját. Keverd össze a lisztet, a kakaóport és a sütőport, add hozzá az előzőekhez, majd miközben a tejet is beleöntöd, jól keverd össze az egészet. A tojásfehérjét verd kemény habbá, és forgasd óvatosan a tésztába, vigyázva, nehogy összetörjön. Margarinnal kikent és liszttel meghintett, vagy sütőpapírral bélelt nagy tepsiben simítsd kisujjnyi vastagságúra, kb.33x33 cm-esre a tésztát. Süsd meg előmelegített sütőben a közepesnél kicsit nagyobb hőfokon (190 °C; légkeveréses sütőben 170 °C) 18-20 perc alatt. Miután kihűlt, a szív alakú formát használva szaggassd ki a sütiket a kész tésztából. Majd vízgőz felett megolvasztom a csokit, hozzákeverem a tejet, cukrot és én teszek bele 1 teáskanál kakaóport is. Majd az egyik oldalát becsokiztam.



Boldog Valentin-napot!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése