16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. február 13., szombat

Sok kicsi, sokra megy!

És milyen igaz. Ami nagyon hasznos a konyhába az kicsi és sok van belőle és mindig belakad a kezem 1-1db-ba. És a fiók megy össze a konyha kütyük meg ezerrel gyűlnek. Mi tévő legyek ilyenkor? Körbenézek a konyhába és rálelek a megoldásra, majd szidom magam, hogy miért pont most jutott eszembe. Milyen sok szidástól mentettem volna meg magam. Kipakoltam a kis fiókból az összes kiszúrót(amely félelmetes, de egy jó zsacskónyival van:O amíg szét volt szorva nem tűnt ennyinek-alsó kép/jut eszembe az állatos formák nincsennek meg/), jégkrém formát(ősszel vettem és tavasszal majd gyártom a pálcikás jégrémeket), piramis formám, derelye formám és stb... Annak idején a műanyag ételtartókkal voltam így, hogy nem fértem a szekrénybe el tőlük és vettem 2 nagy kosarat a szekrény tetejére. És lám, totál bevált módszer, mert elférnek a kütyüim is benne! És a fiók mintha üres lenne.(én buta előző állapotot nem készítettem) Van egy rossz szokásom. Imádom a 100ft-os boltokat. Várok a buszra és betérek, hugomnak segítek és betérek, sétálunk és betérek. Van nálunk 3 ilyen bolt és nincs olyan hét, hogy be ne menjek. Igaz az egyiket hanyagolom egy ideje, mert pár hete egy fűrdősó kupakját eltörtem, pedig rosszúl volt rátéve, igaz nem fizetteték ki velem, de ciki bemenni. Nah de attól függetlenűl van még 2 ilyen bolt és erőszeretettel látogatom és nincs olyanm hogy ne távoznék egy kis kütyüvel, mely megmentheti egyes esetekbe az életem.
Ezer éve szeretnék ilyen perec formát. Van pár pereces recept kiírva a kis füzetembe és jövőhéten ki is próbálok egy sós-sajtos pereces receptet! Mert ha valaki rendszeres olvasóm megfigyelhette, hogy sós süteményt eddig nem sütöttem, vagyis egy próbálkozásom volt és ennyi. És most úgy kívánom:D/mint a fánkot/
Szóval felavatom a perecformám.
Derelyeformát meg nem akartam eddig, de a szaggató mellett volt és ha már 100ft, most olvasom az egyik újságba 1750-ért van:O.
Jah és bármilyen olcsó, eddig minden szaggatóm jól vizsgázott, melyet ilyen helyeken vettem!
És életem első sütemény csalódása, melyet szívem mélyébe zártam és meg is sirattam. Hugom volt Franciaországba és hazahozott nekem egy zacskó Madelint. Hát ültő helyembe meg is ettem. Eldöntöttem veszek formát és megkeresem a receptet. Hát a recept nem bizonyúlt jónak, mert isszonyatos rossz íze volt, arról nem is beszélve, hogy nem akart megsűlni. A formák meg dűltek borúltak. Sok blogba és Sthal konyhájába is láttam a muffin formához hasonló madelin formát, de én olyat nem találtam, így maradt ez a darabos.
Nagy kérdésem van, aki ilyen formával dolgozott már, hogy csináljam hogy ne borúljon ki???
Mert jó receptem van és nagyon ennék már újra!
És én kis naív! Pár napja jó idő van nálunk, max az eső esik és sütöget a nap. Plusz fok van és örülök, mint majom a farkának hogy itt a tavasz! Így szórolapozás közben az egyik boltban vettem gyors csirkét az ablakba, kis nyuszit, meg még egy csirkét, sőt ajtódíszt(amit még nem tettem ki, majd a többi tavaszi dísszel). De túlságosan vártam, hogy tavasz legyen. Így ma behavazott. :(
És a kedvenceim a konyhába, a kis zöld kupakos fűszertartók, melyből van 3-om. Egy a cukornak, egy a sónak és egy a vitaminnak:D(utóbbi kettő nem látható, máshova bújtak el) És egy az olajnak. És remélem, hogy lesz még, mert vannak terveim a kis kupakos tartókkal.
Nos ki kellett írnom magamból és be kellett mutassam!
És mit szeretnék még a konyhámba???
*szilikonos nyúktódeszkát
*ideje lenne egy tepsit is venni, újjat
*szív muffin sütőforma
* és egy saját kerek tortaforma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése