16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. február 6., szombat

Temesvári hús 2.0

Hihetetlen, de tudom, hogy az országba, sőt a világban nem csak én főztem ezt az ételt ma. Rajtam kívűl más is főzött ilyet! Nincs, nincs különleges képességem, csak épp anyummal ugyan arra a szombati menüre gondoltunk. Így esett meg az, hogy mai napon nem csak én főztem temesvári húst. Anyu tán megspékelte gombával is. Jó ötletnek tartom, de nem kockáztattam meg, mert annyira finom lett, hogy cak nah. Nem sztárolom magam, de hihetetlen, hogy milyen finom lett.
Hozzávalók:
*sertés hús
*1 nagy fej hagyma
*füstöltszalonna
*1db paradicsom
*1db paprika
*só, bors, pirospaprika
Elkészítés: A húst felkockázom, a hagymát apró darabokra vágom a szalonnával együtt. A szalonnát és a hagymát megpirítom, majd ráteszem a húst. Megvárom, amíg kérgesedjen és felengedem vízzel. Sózom, borsozom, pirospaprikázom. Lefedem és puhítom a húst. Ha már félig puha, a paradicsomot leforrázom, majd meghámozom, felkockázom és beleteszem a husikhoz. Paprikát felcsíkozom majd azt is közé teszem. És tovább teljes puhulásig főzöm. Az eredeti recepthez kell zöldbab is.
Tarhonyával tálaltam, de lehet tésztával is.

jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése