16 évesen(egy nyári szünetben) anyukám kiültetett maga mellé a kiskonyhába, kezembe nyomott egy füzetet és elkezdtünk főzni! Mutatta, diktálta a receptet, én meg leírtam! Következő héten meg kellett főzzem. Az alap dolgok mentek. Akkor kínszenvedésnek éltem meg.
19 évesen kaptam egy saját konyhát. Ott álltam egyedül, csak telefonos segítséggel és néztem a tűzhelyet, a lábast és hirtelen nem tudtam mihez kezdjek.
Ekkor vettem elő a a megírt receptfüzetem és kezdtem el főzni! Azóta szenvedélyemmé vált!

Vőlegényem is szereti főztömet és ez a legjobb érzés a világon!
Én, mint kezdő háziasszony ebbe a Blogba írom le tapasztalataim, összegyűjtött-kipróbált receptjeim!
Remélem másnak is segíthetek!
Jó olvasgatást & Sütést-főzést!

2010. január 9., szombat

Morgós csúcs

Anyum előszeretettel gyűjti a Prima konyha magazint, melyben annak idején pár éve lelték ezt a receptet! Hugim el is készítette, igaz citromfacsarót felfordítva...:D és meggyet is tett a közepébe! Nagyon finom lett! És azóta keresünk hozzá formát..és amikor nem számítunk rá kezünkbe akad, potom pénzért! :D
Ki is próbáltam! És háát, a recept azt írta 30 perc alatt kész..hát nem nincs annyi idő alatt kész! Tojás kell bele, de ajj nekem valahogy nem stimmel, úgyhogy neten ráolvastam és valaki vajat tesz bele...(oda is írtam)...Aztán idő hiányába én nem tettem meggyet, hiányzik nagyon és tényleg édes... Arról nem is beszélve, hogy anya mindig baszogat hogy Rama margarint hazsnáljak, jaj de igaza van, nem volt itthon Rama...és ajj nem lett fini:S
Szóval...legközelebb jobban belehúzok! Ezt most én rontottam el...vagyis a vaj:D Meg a cukros recept:S
Hozzávalók:
*10 dkg darált háztartási keksz
*20dkg darált dió
*30dkg porcukor
*4 dkg kakaópor
*8 dkg margarin vagy 2 db tojás
*esetleg egy kevés tej
*forgatáshoz kristálycukor
A gesztenyés töltelékhez:
*25 dkg fagyasztott gesztenyemassza
*15 deka porcukor(ebből elég keveseb is nagyon édes lett..így nem is fogy nagyon:()
*15deka darált háztartási keksz
*10 dkg vaj
*egy kevés rum
Elkészítés: A kekszet a dióval, porcukorral, kakaóval, a puha vajjal(tojással)egy kevés tejjel összegyúrjuk. Nedves kézzel, kb. 25 db kis gombócot formálunk belőle, amiket kristálycukorban meghempergetünk. (legközelebb kókuszba fogom)
A felengedett gesztenyemasszát, a porcukorral, a keksszel, a puha vajjal és egy kevés rummal összedolgozzuk.
A formába teszek egy gomócot, kinyomkodom és kitöltöm gesztenyéssel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése